پورتال مشتریان
FA EN
FA EN
1403/07/16

تفاوت سایت وردپرسی و کدنویسی

وب سایت ها از جمله منابعی هستند که امکان دسترسی به اطلاعات و خدمات بسیاری را به راحتی و تنها با اتصال به اینترنت، برای ما فراهم می کنند. اما همیشه هم این دسترسی راحت نخواهد بود و بحث طراحی سایت و تکنولوژی های مورد استفاده در آن از جمله سیستم مدیریت محتوای وردپرس یا برنامه نویسی نیز اهمیت پیدا می کند. این اهمیت به این دلیل است که نوع طراحی وب سایت رابطه مستقیم با سرعت بارگذاری، نحوه تعامل کاربر با سایت و تجربه کاربری دارد.

 

تفاوت های کلیدی سایت های وردپرسی و برنامه نویسی شده
سایت‌های وردپرسی و برنامه نویسی شده دو روش اصلی برای ایجاد وب سایت هستند. هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند و انتخاب بهترین روش برای شما به نیازها و اهداف شما بستگی دارد.
از این رو، در ادامه به تفاوت های این دو سی ام اس از نظر کدنویسی،قالب، انعطاف پذیری ،امنیت وزمان وهزینه طراحی وب سایت پرداخته می شود.


کدنویسی سایت
اولین فرق وردپرس و برنامه نویسی asp در کدنویسی آن است. این بارزترین تفاوتی است که در طراحی سایت با وردپرس یا برنامه نویسی با آن مواجه می شوید.
ورد پرس از سیستم های مدیریت محتوای آماده  که کد های آن قبلا توسط تیم متخصص طراحی وتوسعه وردپرس نوشته شده و به صورت بسته نصبی آماده در اختیار طراحان وب قرار گرفته است.در مقابل آن طراحی سایت اختصاصی نیازمند کدنویسی برای بخش های مختلف وب سایت بوده و به صورت تیمی شامل برنامه نویس فرانت اند ،برنامه نویس بک اند،و گرافیست ها انجام میشود


قالب وب سایت
در قالب ورد پرس صدها هزار قالب به صورت اماده در مخزن ورد پرس یا مارکت های قالب وردپرس موجود بوده و بایستی یکی از این قالب ها انتخاب شود که در این میان ممکن است قالب چند وب سایت مختلف به هم شبیه باشند.
در صورتی که درطراحی سایت کد نویسی شده ،.فرایند قالب اختصاصی اصولا ازگرفتن نظرات مشتری ،پرسونای کاربران تا مسائل مرتبط با رابط کاربری کاملا قابل سفارش سازی است و یک قالب اختصاصی مطابق با سلیقه مشتری و نظر او طراحی میشود.همچنین به شما این امکان را میدهد تا جزییات ریز را کنترل کنید و وب سایت خود را به شکلی اصیل و اختصاصی ارائه نمایید.


تفاوت انعطاف پذیری سایت های وردپرسی و برنامه نویسی شده
سایت های وردپرسی انعطاف پذیر هستند، اما محدود به قالب ها و افزونه هایی هستند که در دسترس هستند. سایت های برنامه نویسی شده انعطاف پذیرترین گزینه هستند. شما می توانید هر ویژگی یا عملکردی را که می خواهید به سایت خود اضافه کنید


سرعت بازگزاری سایت
مزیت برنامه نویسی asp نسبت به وردپرس در کدنویسی بهینه و حجم پایین قالب است. به طوری که سایت های اختصاصی سرعت لود زیر 3 ثانیه را دارند.این در حالی است که در سی ام اس وردپرس به دلیل نصب قالب و افزونه های متعدد، حجم قالب افزایش و سرعت لود سایت از حد استاندارد آن که کمتر از 3 ثانیه است خارج می شود.


مقایسه امنیت در وردپرس و سایت کدنویسی شده
امنیت در وردپرس به دلیل اوپن سورس بودن و امکان برنامه نویسی قالب ها و افزونه ها توسط افراد مختلف می تواند کمی نگران کننده باشد؛ چرا که افراد مختلف از جمله هکرها ممکن است کدهای مخرب را وارد سورس قالب ها و افزونه ها کرده که با اجرای آنها، وب سایت شما هک یا ویروسی شود. اما سایت کدنویسی شده می‌تواند به شما امنیت بیشتری ارائه دهد. شما می‌توانید تمام جوانب امنیتی وب‌سایت خود را کنترل کنید و از تهدیدات امنیتی دفاع کنید.

 

تفاوت زمان درسایت های وردپرسی و برنامه نویسی شده
سایت های وردپرسی را می توان در عرض چند ساعت یا چند روز ایجاد کرد. سایت های برنامه نویسی شده زمان بیشتری می برد، زیرا نیاز به کدنویسی و آزمایش دارند.


هزینه طراحی وب سایت
در Cms اختصاصی هزینه طراحی وب سایت به دلیل مسائل کدنویسی و طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری از پایه و به صورت صفر تا صد مطابق با نظر و سلیقه مشتری، بسیار بالاتر از هزینه طراحی وب سایت با سی ام اس وردپرس است.
بدیهی است با توجه به مزایای طراحی اختصاصی از جمله حجم پایین قالب وب سایت، سرعت بارگذاری بالا، امنیت وب سایت، قابلیت سفارشی سازی و ... هزینه آن به مراتب بالاتر باشد.


سخن پایانی
در این مقاله به طور کامل به بررسی و مقایسه طراحی سایت با وردپرس و طراحی سایت کدنویسی شده پرداختیم. انتخاب بین سایت وردپرسی و برنامه نویسی شده به نیازها و اهداف شما بستگی دارد. اگر به دنبال یک روش آسان و مقرون به صرفه برای ایجاد یک وب سایت هستید، وردپرس گزینه مناسبی است. اگر به دنبال انعطاف پذیری کامل و کنترل بر عملکرد سایت خود هستید، برنامه نویسی گزینه مناسبی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.