پورتال مشتریان
FA EN
FA EN
1403/07/09

تفاوت سایت و شبکه های اجتماعی

امروزه کمتر کسی ممکن است آگاه نباشد و نداند که طراحی سایت چیست؟خیلی از کسب و کار های سنتی برای پیشرفت بیشتر در فضای وب، اقدام به طراحی سایت و فعالیت در شبکه های اجتماعی کرده اند اما برای تصمیم گیری بین فعالیت در سایت یا شبکه های اجتماعی بر سر دوراهی قرار دارند که هدف اصلی ما در این مقاله پرداختن به این موضوع و نگاهی کامل به معایت و مزایا سایت و شبکه اجتماعی است.

 

جایگاه شبکه های اجتماعی
فیسبوک، یوتیوب و اینستاگرام از پرطرفدارترین شبکه های بصری و نمایشی در سراسر دنیا میباشند.تعداد کاربران یوتیوب با یک و نیم میلیارد باعث شده تا این شبکه را به رتبه اول شبکه های مجازی برساند و به این ترتیب، فیسبوک با 1.2 میلیارد کاربرد در رتبه دوم و اینستاگرام با 800 میلیون کاربرد درجایگاه سوم قرار بگیرد. اما اینستاگرام با توجه به جایگاه سوم در جهان، براساس تعداد کاربران داخلی، محبوب ترین شبکه ارتباط بصری داخل کشور میباشد.


طراحی سایت یا شبکه های اجتماعی:
1. مهم ترین برتری سایت نسبت به شبکه های اجتماعی این است که هرگز نگران آن نخواهید بود که ممکن است فردا سایتتان فیلتر شود. اما فیلتر شدن شبکه های اجتماعی کماکان به گوشتان میرسد و در گذشته نیز شبکه های زیادی فیلتر شده اند و افراد زیادی نیز شغل خود را به همین دلیل از دست داده اند.


2. هر آنچه که تصورکنید در سایت قابل پیاده سازی است .این مورد در شبکه های اجتماعی محدود است و دستتان باز نیست.


3. سایت خود را میتواند با روش های مختلفی تبلیغ کنید و بازدید کننده بگیرید(مانند قرار گرفتن در صفحه اول گوگل).


4. به وسیله سایت، یکبار خدمات و محصولاتتان را با تمامی توضیحات شرح میدهید و نیازی به شرح برای هر بازدید کننده به صورت مجزا نیست. در شبکه های اجتماعی لازم است جداگانه به هرکاربر از ابتدا محصولاتتان را شرح دهید و این یک کار شدیدا زمان بر است.

 

 5. برای پرداخت جهت خرید در سایت ،نیازی به تحویل شماره کارت یا حساب نیست. پرداخت ها میتوانند آنلاین انجام شوند ،بدون اینکه نیاز به انجام کار خاصی از جانب شما باشد.


6. فروش در سایت در هر ساعت از شبانه روز امکان پذیر خواهد بود، اما در شبکه های اجتماعی برای فروش لازم است شماره کارت، حساب یا لینک پرداخت برای مشتری ارسال کنید و پس از پرداخت مشتری ،صحت پرداخت را بررسی کنید.


7. سایت به شما کمک میکند تا رفتار مشتریان و بازدید کنندگان خود را زیر نظر داشته باشید  در گذر زمان، با تحلیل داده ها،تجربه کاربر را بهبود دهید تا مشتریان بعدی خود را راضی تر نگه دارید. در حالیکه چنین اطلاعات جامعی تقریبا در هیچ شبکه اجتماعی قابل ارائه نیست.


8. آمار بازدید از سایت به طور کامل و دقیق در دسترس شماست، در حالیکه این آمار توسط شبکه های اجتماعی کاملا محدود ارائه میشود یا ممکن است ارئه نشود .


9.هزینه ها و سرمایه گذاری هایی که برای سایت صرف میکنید، اندوخته خواهد شد در حالیکه هزینه کردن برای شبکه های اجتماعی ممکن است به دلایل مختلف از بین برود. مانند بسته شدن پیچ اینستاگرام ،کانال تلگرام ،مسدود شدن سرویس و غیره.


10.برای ایجاد صفحه در اینستاگرام و ساختن قالب مرتبط به کارتان شما فقط میتوانید از تنها قالب های موجود استفاده نمایید و امکان اینکه استایل شخصی پیج را بسازید وجود ندارد، این در حالیست که در طراحی سایت، شما هر ویژگی برای استایل دادن به صفحه وب خود که تمایل به پیاده سازی آن را داشته باشید قابل انجام میباشد.پس قدرت این موضوع را دست کم نگیرید، حتی میتوان برای رنگبندی، قالب کلی و زیبا کردن هرچه بیشتر سایتتان از طراحی سایت آدرین ارتباط کمک بگیرید.


کلیه موارد بالا به شما کمک میکند تا بر اساس نیازهایتان تصمیم گیری کنید که برای شروع فعالیت در هرکدام از گزینه پیش رو بهترین تصمیم را اتخاذ نمایید و درنهایت یکی از بهترین توصیه ها این است که در هردو آن به صورت موازی شروع به فعالیت کنید تا درصورت بروز مشکل تا زمان  رفع آن به کسب و کارتان آسیب چندانی وارد نشود. .
اگر نیاز به اطلاعات بیشتر درباره طراحی سایت داشتید با ما تماس بگیرید.